zaterdag 15 februari 2014 @ 02:44  1 stares
Beste jij,
Jij die deze brief nu leest, waar ben jij en wat ben je nu aan het doen?
Voor de vijftien jaar oude mij zijn er veel zorgen die ik aan niemand kwijt kan.
Als deze brief geadresseerd is aan de toekomstige ik, ben ik zeker dat ik meer vertrouwen kan hebben. Maar nu lijkt het erop dat ik ben verslagen en voor iemand die blijkbaar op het punt staat te verdwijnen, in wie zijn woorden moet ik dan nog geloven? De duizenden puzzelstukjes die keer op keer gelijmd zijn, zijn ook al zoveel keer opnieuw gebroken en toch in het midden van deze pijn, leef ik in de toekomst!

Beste jij,
Ik heb iets te vertellen aan je vijftienjaar oude jij. Als je jezelf blijft afvragen waarom en waar je naartoe moet gaan, zal je nooit het antwoord weten. Ga naar waar jouw voeten je leiden. ’s Avonds leiden de sterren je terug naar huis en overdag is een avontuur waar je moet wagen van de weg af te stappen. En ik weet, de wilde zeeën van de jeugd kunnen hard zijn, maar vaar verder naar je dromen die ergens voor jou veilig opgeborgen liggen. Vaar naar de kust van morgen. Niemand zei dat leven gemakkelijk was, maar het is leuk om morgen te hebben om naar uit te kijken, niet?

Nu, wees niet verslagen en laat geen tranen tijdens deze tijden waar je lijkt op het punt te staan te verdwijnen. Geloof in jezelf  en voor mij, als volwassene, zijn er ook slapeloze nachten wanneer pijn lijkt te overheersen, maar ik leef het bitterzoet heden. Voor iedereen is er een betekenis, een betekenis die je zelf ondervindt, ontdekt en die je beschermt in beide handen. Dus, maak dromen zonder angst, maak dromen waar zonder angst en blijf geloven.
Dus opnieuw, wees niet verslagen en laat geen tranen in tijden waar je lijkt op het punt te staan te verdwijnen, want ik vind het oké is om kleurrijk te zijn en kleurrijk te leven. Het maakt niet uit in welke periode we ons bevinden. Je kan niet weglopen van zorgen, dus lach en leer, net als mij, te leven in het bitterzoete heden.

Beste jij,
jij die deze brief nu aan het lezen bent. Ik wens je geluk.


Source: weheartit.com